FAKTURERING & RYKKERE
FAKTURERING OG RYKKERE ER AFGØRENDE – MEN TIDSKRÆVENDE
Fakturering er en afgørende, men tidskrævende del af forretningen
Fakturering er uden tvivl en af de mest afgørende opgaver i enhver virksomhed. Ikke desto mindre bliver det ofte skubbet i baggrunden, da det kan virke som en tidskrævende proces, især i travle perioder.
Hyppigheden af fakturering og tidspunktet for afsendelse af fakturaer til dine kunder har en tæt sammenhæng med din virksomheds likviditetsniveau. En effektiv faktureringsproces kan have en betydelig indvirkning på din virksomheds økonomiske sundhed.
At undlade at sende fakturaer til dine kunder hurtigt efter levering af en vare eller ydelse kan have flere negative konsekvenser end blot en negativ indvirkning på likviditeten. Foruden at risikere at reducere likviditeten kan det også øge risikoen for tab og forringe kunderelationerne.
At handle hurtigt er afgørende, når det kommer til fakturering. Jo før du sender fakturaen, desto tidligere modtager du betalingen og desto mindre er risikoen for tab. Med den rette faktureringsproces kan du minimere risikoen og forbedre likviditeten.
Hos DG Consult forstår vi betydningen af fakturering, og vi er her for at aflaste dig fra denne tidskrævende opgave. Vi tilbyder skræddersyede faktureringsløsninger, der passer til din virksomheds unikke behov.
Du bestemmer selv, hvor ofte faktureringen skal ske – det kan være dagligt, ugentligt eller månedligt. Alt du skal gøre er at sende os udkastene til fakturaerne med alle relevante oplysninger, og vi sørger for resten.
Med en ekspeditionstid på kun 1-2 dage inden afsendelse er dine fakturaer i gode hænder. Uanset om du foretrækker at sende udkastene via e-mail eller personligt aflevere dem, tilbyder vi en fleksibel tilgang, der passer til dine præferencer.
Vi stræber efter at give dig den nødvendige ro i sindet, så du kan fokusere på kerneforretningen, vel vidende at din fakturering er i professionelle hænder.
Ja tak, jeg vil gerne ringes op!
Jeg styrer debitorbogholderiet for dig
Jeg sørger for fakturaerne udstedes, indbetalingerne bogføres og rykkere udsendes. Det hedder også debitorstyring.
Debitorstyring er en vigtig aktivitet i din økonomistyring af din virksomhed.
Når du afstemmer dine debitorkonti, så du er sikker på, at alle dine kunder betaler de fakturaer, din virksomhed har sendt – og at de betales til tiden. Det er vigtigt for din likviditet at kunderne betaler til tiden.
Skulle din virksomhed få problemer med kunder der ikke betaler deres regninger, kan DG Consult udarbejde rykkerskrivelser for din virksomhed.
Hvor ofte dette er nødvendigt aftales med virksomheden. Vi anbefaler at man rykker jævnligt.
Budget og budgetopfølgning
Budget
Når du driver virksomhed har du brug for et realistisk budget som du kan styre efter og bruge som pejlemærke. Hos DG Consult hjælper jeg dig med budgetter i forhold til resultater, likviditet og balance.
Det viser sig ofte, at mange virksomheder har ikke overblik over deres likviditet, omkostninger, indtægter, mv. Når jeg hjælper dig med at lave et korrekt budget, får du et forkromet og realistisk overblik.
Det er vigtigt at du får fulgt op på budgettet i løbet af året. Det viser sig ofte, at mange oplever at have problemer med likviditeten – specielt på visse tider af året. Når vi hjælper dig med at følge op på budgettet løbende, bliver der skabt et mere realistisk billede af virksomheds kommende likviditet.
Budgetopfølgning
Det er en fordel at jeg hjælper dig med at få lagt resultat- og balancebudgetter ind i dit bogføringssystem. På den måde kan du løbende følge den virkelige udvikling af virksomhedens driftsøkonomi, sammenlignet med det budgetteret.
Det betyder, at du har et godt værktøj. Du får et overblik, der gør at du kan investere eller bremse op. Du træffer altså mere oplyste og rationelle, databaserede beslutninger.
Det er også vigtigt at huske på, at de fleste banker i dag kræver materiale i form af budgetter. Det materiale laver vi for dig.
Jeg rådgiver dig undervejs og hjælper dig i hele processen.
Du kan læse mere om fakturering her
Bogføring
Kender du det, når bilagene bare hober sig op og bunken kun bliver større?
En stor del af bogføring handler om at systematisere og arkivere bilag.
Slip for det store arbejde.
Interim
Skal du bruge en bogholder, controller eller CFO i forbindelse med sygdom, barsel eller i spidsbelastninger.
1 dag eller 5 dage – 1 dag eller flere måneder
Administration
Mangler du hjælp eller gennemgang af virksomhedsoptimering, projektledelse, HR-funktioner .
Så kan vi hjælpe
Løn
Løn til tiden er afgørende for medarbejderens tilfredshed.
Vi er altid opdateret på overenskomster.
Du klarer godkendelsen – så klare vi resten
Bogføring
Kender du det, når bilagene bare hober sig op og bunken kun bliver større?
En stor del af bogføring handler om at systematisere og arkivere bilag.
Slip for det store arbejde.
Interim
Skal du bruge en bogholder, controller eller CFO i forbindelse med sygdom, barsel eller i spidsbelastninger.
1 dag eller 5 dage – 1 dag eller flere måneder
Administration
Mangler du hjælp eller gennemgang af virksomhedsoptimering, projektledelse, HR-funktioner .
Så kan vi hjælpe
Løn
Løn til tiden er afgørende for medarbejderens tilfredshed.
Vi er altid opdateret på overenskomster.
Du klarer godkendelsen – så klare vi resten